Coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą systemów B2C. Algorytmy wyszukiwarki pozwalają utrzymywać się określonej witrynie w pozycjach wyszukiwania na szczytach jej rankingów przez długi czas. Dlatego też pozycjonowanie jest takie ważne.
Aby firma, przedsiębiorstwo mogło być dobrze widoczne w sieci powinno skorzystać z odpowiedniego, przemyślanego systemu, metody pozycjonowania. Każda osoba prowadząca swoją działalność gospodarczą musi mieć tego typu kwestie na względzie. SEO wymaga wiele czasu, a także doświadczenia.
Czym jest pozycjonowanie?
Na czym polega pozycjonowanie strony? Pozycjonowanie to termin określający wiele działań, które zwiększają widoczności strony online w wyszukiwarkach. Działania SEO składają się z tych przeprowadzanych wewnątrz struktury witryny oraz z tych prowadzących do niej z zewnętrznych źródeł. W Polsce termin’ pozycjonowanie’ jest określany również jako 'SEO’ (Search Engine Optimization).
Proces pozycjonowania
Proces pozycjonowania jest dosyć długi, a także wieloetapowy. Pierwsze spotkanie z SEO polega przede wszystkim na rozpoczęciu audytu promowanej strony. Google podczas wyszukiwania w wyszukiwarce stron uwzględnia aż 200 czynników, mających znaczenie podczas pozycjonowania oraz w wynikach organicznych. Od wysokiej pozycji wyświetlanej strony zależy między innymi jej jakość treści, czas wczytywania zawartości (im krótszy, tym lepszy), prawidłowe wyświetlanie się stron na urządzeniach o mniejszych ekranach (smartfony, tablety), przejrzysta nawigacja (adresy URL, struktura menu), słowa kluczowe umieszczone w treści, a także linki polecające z innych stron i popularnych witryn w sieci.
Wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych
Zadając sobie pytanie, na czym polega pozycjonowanie strony? powinno mieć się na uwadze, iż dbanie o wysokie pozycje w Google trwa nieustannie przez cały czas. W związku z tym pozycjonowanie nie zwróci się szybko.
SEO na początku może wydawać się całkiem proste. Jednak w tym przypadku trzeba działać z rozwagą, by nie otrzymać kary od Google za używanie niedozwolonych praktyk takich jak na przykład Black Hat SEO, ukrywanie treści, sztuczne upychanie słów kluczowych czy też ciągłe wykupywanie linków mogących spowodować nałożenie filtra, który będzie obniżał pozycję witryny. Istnieje również prawdopodobieństwo, że nasza stron może zostać wyrzucona z wyników wyszukiwania. W związku z tym jeżeli portal internetowy nie przestrzega wytycznych jakościowych Google, machizm wyszukiwarki nałoży na niego odpowiedni filtr.
Część kar jest dawanych z automatu, natomiast pozostałe przyznawane są przez pracowników Google. Informacja o nałożonych filtrach będą pojawiać się w specjalnym panelu Google Search Console. Warto więc dosyć często kontrolować komunikaty z tego typu narzędzia. Są tam bowiem widoczne obszary strony, które trzeba zoptymalizować.
Pozycjonowanie witryn www a słowa kluczowe
Podczas korzystania z mechanizmów SEO głównym założeniem jest podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Wyniki organiczne jest to część wyników wyszukiwania nieobejmująca linków sponsorowanych. Wyniki organiczne są także nazywane jako naturalnymi. Uwarunkowane są od dopasowania witryn do zapytania użytkownika.
Standardy Google są z miesiąca na miesiąc zaostrzane. Można to zobaczyć w historii dużych aktualizacji algorytmów. Powodują gwałtowne zmiany nienaruszalnej hierarchii w internecie. Dlatego też na pozycję w wyszukiwarce powinno się pracować przez cały czas używając do tego celu odpowiednich metod jak na przykład dbanie o jakość strony, a także o jej użyteczność w odbiorze przez użytkowników sieci.
Strategię SEO przygotowane pod konkretną witrynę internetową będą z czasem przynosiły zyski.
Podsumowanie
Na czym polega pozycjonowanie strony? Jest to optymalizacja witryny internetowej pod względem dobranych słów kluczowych, a także pozyskiwaniu odpowiednich linków zewnętrznych, które mają duże znaczenie na wzrost widoczności portalu w rankingu wyszukiwarek.
Etapy pozycjonowania to ogromna ilość pracy. Ona nigdy się nie kończy, gdyż ciągle dochodzą jakieś nowe słowa kluczowe. Konkurencja też nie śpi i stosuje różne mechanizmy pozycjonowania. Dlatego też trzeba analizować wszystkie aspekty pozycjonowania oraz wyciągać wnioski.