Każdy kto prowadzi swoją stronę internetową pewnie zdaje sobie sprawę z tego, że właściwie w każdej branży musimy się obecnie zmagać z dużą konkurencją. A skoro tak się dzieje to tak istotne będzie to w jaki sposób dbamy o promowanie własnej strony internetowej. Nim jednak podjęte będą działania zmierzające do jej promowania i reklamy warto pomyśleć również o tym, by sprawdzić na jakim poziomie jest dana strona, czy jest prawidłowo wykonana i podejmowane działania w zakresie pozycjonowania będą dawały efekt. Temu ma służyć między innymi audyt SEO, warto więc przyjrzeć mu się bliżej, by zrozumieć jego rolę.
Czym jest audyt SEO?
Podejmując temat wiele osób zadaje jedno podstawowe pytanie o audyt seo – co to jest? Faktycznie od tego trzeba zacząć, i można krótko określić audyt seo jako kompleksową analizę strony internetowej, która będzie podejmowała próbę ocenienia tego jak witryna jest przygotowana pod kątem wymogów wyszukiwarek. Oczywiście w naszych warunkach najważniejsze będzie to jak strona radzi sobie z wymaganiami Google. Przeprowadzony audyt powinien mieć formę dokumentu, w którym znajdą się najważniejsze informacje dotyczące strony i jednocześnie informację o tym co trzeba wdrożyć, by sytuacja witryny uległa zmianie.
Z jakich elementów powinien się składać audyt SEO?
Skoro udało się odpowiedzieć na podstawowe pytanie o audyt seo – co to jest będzie można podjąć dalej ten temat zwracając uwagę na to jak ten audyt powinien przebiegać i z jakich powinien się składać elementów. Ostatecznie w dużej mierze to jaką formę przyjmuje audyt strony internetowej jest uzależnione od tego jak ta witryna jest zbudowana. Natomiast trzeba być świadomym, że są pewne elementy, które w większości przypadków powinny być brane pod uwagę i w przeprowadzonym badaniu witryny powinny się znajdować. W grę wchodzić będą między innymi takie kwestie jak:
- sprawdzenie widoczności serwisu w danym momencie;
- ocena linkowania wewnętrznego i struktury witryny
- sprawdzanie linków prowadzących
- sprawdzenie słów kluczowych
- kontrola indeksowania sekcji na stronie
- szybkość ładowania
- unikalność treści
- analiza działania JavaScript w serwisie
- wprowadzenie SSL
- analiza konkurencji.
Te kwestie przez wiele osób oceniane są jako podstawowe, których audyt seo nie powinien pominąć. Warto więc mieć te kwestie na uwadze i właściwie planować te działania. Zastanawiając się co to jest audyt seo warto także sięgnąć po podpowiedzi ze strony agencji SEO, które się tym na co dzień zajmują.
Dlaczego warto wykonać audyt SEO?
Wiele osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy, ale strony internetowe bardzo często mają w swojej strukturze różnorakie błędy i niedociągnięcia, które sprawiają, że trudno o wypracowanie dobrych efektów, gdy chce się daną stronę pozycjonować. I dlatego właśnie próba walki o jak najlepsze efekty pozycjonowania powinna się zacząć od audytu SEO. Jeśli chce się promować skutecznie swoją stronę to dlatego właśnie warto na audyt SEO się zdecydować. Wykonany przez specjalistów audyt SEO to szansa na to, że sprawnie wyłapie się wszystkie niedoskonałości w funkcjonowaniu strony i będzie można podejmować działania zmierzające do ich usunięcia z danej witryny, co umożliwi skuteczne pozycjonowanie.
Kiedy powinno się wykonać audyt SEO?
Istotną kwestią będzie również to w jakim momencie należy ten audyt wykonać. Tak naprawdę wykonanie audytu będzie możliwe w każdym momencie. Najbardziej wskazane będzie jednak podjęcie takich działań w momencie, gdy planuje się np nową kampanie marketingową i pozycjonowanie. Dzięki temu będzie można udoskonalić stronę nim rozpocznie się proces pozycjonowania. Oczywiście audyt SEO powinno się wykonać także na nowej, stworzonej stronie internetowej, ponieważ w ten sposób istnieje możliwość jej oceny, czy została prawidłowo zbudowana, a tym samym czy podejmowane działania pozycjonerskie przyniosą zadowalające efekty.
Audyt SEO ma więc istotną rolę i właściciele stron internetowych powinni zdawać sobie z tego sprawę, by o wykonaniu takiego audytu pomyśleć.