Przygotowywane przez Google algorytmy mają doprowadzać do tego, że użytkownik będzie otrzymywał gotowe zestawy wyników, które będą odpowiednie do tego jakie zadaje pytanie. Odpowiedź na pytanie zadane w wyszukiwarce w postaci wyszukiwania będzie pojawiać się w zgodzie z lokalizacją, jaką ma komputer zalogowany w sieci. Geolokalizacja to właśnie to pojęcie, które powinniśmy wziąć pod uwagę i które ma kluczowe znaczenie, gdy Google wyświetla nam odpowiedzi zgodne z lokalizacją, w której sie znajdujemy. Jest to mechanizm wykorzystywany przez Google i pozytywny zarówno dla klientów jak i dla właścicieli firm. Daje ona duże możliwości, dlatego geolokalizacja a pozycjonowanie to zagadnienie, na które warto zwrócić uwagę, by w pełni wykorzystać możliwości jakie daje geolokalizacja
Czym jest geolokalizacja i jak funkcjonuje?
Zanim będzie można zająć się taką kwestią jak geolokalizacja i pozycjonowanie, co się za tym kryje, jakie są zależności na początek będzie trzeba powiedzieć czym w ogóle jest geolokalizacja i co za tym pojęciem się kryje. To funkcja wprowadzona przez Google, której zadaniem ma być analiza naszego położenia. Na tej podstawie Google wyświetla spersonalizowane wyniki, z których możemy otrzymać odpowiednie dla siebie propozycje produktów czy usług. Wpisując w wyszukiwarkę określoną frazę np. fryzjer otrzymamy odpowiedzi nawiązujące właśnie do tej frazy i lokalizacji. Oczywiście pod warunkiem, że geolokalizacja będzie w danym momencie włączona. Tym samym mechanizm, skoro wykazuje takie działanie to bezpośrednio geolokalizacja i pozycjonowanie są ze sobą powiązane.
Istota pozycjonowania lokalnego
W przypadku geolokalizacji istotną kwestią będzie pytanie o pozycjonowanie lokalne. W ramach tego mechanizmu jaki Google stosuje przy geolokalizacji przede wszystkim będziemy mieli okazję do tego, by skorzystać z możliwości dotarcia do lokalnego klienta. W tym przypadku pozycjonowanie bezpośrednio wiąże się z tym, gdzie klient szuka usług. Dlatego trzeba zadbać o atrakcyjne zaprezentowanie swojej wizytówki w Google Maps czy w Google Moja Firma, ponieważ to tam klient szukający ofert będzie stykał się z propozycjami przygotowywanymi przez daną firmę. Mechanizm jaki będzie w tej sytuacji wykorzystywany w dużej mierze uzależniony będzie właśnie od tego jak zaprezentuje się firma w oczach klienta. Trzeba zadbać o dobrą wizytówkę, z którą będzie można zdobyć uznanie w oczach klienta. Wizytówka w mapach i na Google Moja Firma powinna być przejrzysta i zawierać wszystkie najważniejsze informacje dotyczące danej firmy.
Posiadanie takiej wizytówki to właściwie obecnie sprawa obowiązkowa jeśli ktoś myśli o tym, by budować w sieci silną pozycję w pozycjonowaniu lokalnym. Bez takiej wizytówki trudno będzie zaistnieć, dlatego wizytówka musi być dopieszczona, szczególnie że obecnie nie trzeba już pozycjonować się na konkretne lokalne frazy, by znaleźć się w wyszukiwanych klienta. Geolokalizacja pozwala na wykorzystywanie tych mechanizmów, w których będzie okazja szybko zaprezentować się klientom.
Dlaczego warto się zdecydować na pozycjonowanie lokalne?
Wydaje się, żę pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie, które warto mieć na uwadze szczególnie jeśli ktoś prowadzi stacjonarnie swoją działalność na określonym terenie. Na pozycjonowanie lokalne powinni się decydować Ci, którzy świadczą usługi i właśnie lokalnie chcą docierać do klientów, którzy będą takimi usługami zainteresowani. Oczywiście nie trzeba porzucać standardowego pozycjonowania, można działać szeroko, ale pozycjonowanie lokalne może się także okazać szansą na to, by swoje działania rozbudować w takiej formie, gdzie uda się wypracować bezpośrednio współpracę z różnymi klientami i ta współpraca będzie miała charakter długotrwały. Lokalne pozycjonowanie może się okazać szansą na budowanie udanej współpracy, gdzie bardzo ważne będzie nawiązanie trwałej relacji z potencjalnym klientem. Warto więc korzystać z lokalnego pozycjonowania i doceniać to jakie możliwości za tym pozycjonowaniem się kryją.